Oled kuulnud sellisest mõistest nagu SEO (Search Engine Optimization), kuid päris täpselt ei saa aru, kellele see mõeldud on ning millist kasu see võib tuua. Antud artiklis vaatame lähemalt, kuidas näeb välja SEO tööprotsess ja milline oluline roll on selle edukuse juures kogenud SEO spetsialisil.
SEO teenus ja tööprotsess
Selleks, et mõista SEO spetsialisti rolli on esmalt mõistlik vaadata, mis asi on SEO ja kuidas läbi selle on võimalik ettevõtetel oma müüki kasvatada ja teisi ärilisi eesmärke täita läbi veebilehe.
SEO ehk kodulehe optimeerimine otsingumootoritele (Eestis eelkõige Googlele) on digiturunduse üks suund, mille peamine eesmärk on muuta veebileht Google orgaanilises otsingus nähtavaks ja tuua see välja parimatel positsioonidel (loe: esilehel). Teadagi, et Google otsingu teisele lehele vaatab kordades vähem inimesi, Google andmetel kõigest 25%.
Kodulehe optimeerimise protsess algab alati eesmärkide seadmisest ja SEO strateegia paika panekust. Just siin punktis on oluline kaasata kogenud SEO spetsialist, kes aitab soovitada ja paika panna kõige prioriteetsemad tegevused.
Igale valdkonnale ja turule tuleb läheneda personaalselt, ei saa optimeerida kõiki veebilehti sama plaani järgi- nii ei saavuta parimaid tulemusi.
SEO spetsialisti roll on aidata, nõustada ja analüüsida, millised tegevused täidavad eesmärke ja millised tegevused tulemusi ei too. Kuna Google algoritm on salajane ja keegi 100% ei oska öelda, mille põhjal Google otsingutulemustes eelistusi teeb, siis tuleb SEO puhul alati natuke katsetada ja testida. On kindlad rutiinsed tegevused, mis toimivad, aga palju on ka halli ala.
Siinkohal on olulisel kohal just spetsialisti kogemus. Läbi erinevate projektide on tekkinud arusaam ja tunnetus, mis võiks toimida ja mis antud valdkonnas suurt kasu ei too.
Üheks määravaks teguriks SEO edukuse puhul on sama valdkonna konkurendid. Kui palju on nemad panustanud veebilehe arengusse, sisusse ja nähtavusele. Kogenud SEO spetsialist oskab analüüsida konkureerivaid veebilehti ja tulemusi arvesse võttes paika panna parima strateegia.
SEO spetsialisti valimine
SEO spetsialisti valimisel tasub olla tähelepanelik ja kontrollida, kuidas spetsialisti tööprotsess ja tulemuste mõõtmine on paika pandud.
Mõned kontrollküsimused, mida tasub enne koostöö tegemist uurida:
Kuidas mõõdetakse ja analüüsitakse SEO tulemusi?
Millest lähtutakse SEO strateegia ja tööplaani koostamisel?
Kas spetsialistil on kogemust selles valdkonnas ja turul?
Kas kontrollitakse ka veebilehe tehnilist poolt?
Kui vajad märksõnade leidmise või analüüsimisega abi, siis võta minuga ühendust.