Veebilehe optimeerimise ehk SEO kõige olulisem tegur on märksõnad. Kuidas valida enda veebilehele need kõige õigemad, mis toovad tulemusi- parimaid positsioone Google otsingutulemustes.
Mida tuleb analüüsida märksõnade puhul?
Kui analüüsin märksõnu, siis vaatan peamiselt kahte mõõdikut- märksõna otsingumaht ning konkurentsitase. Kui tegutsete Eesti turul, siis on väga populaarsete märksõnade otsingumahud kuus keskmiselt 1000-10000, välisturgudel on need numbrid kordades suuremad, sest ka sihtrühm on suurem. Sama moodi on ka konkurentsi mõõdikuga, Eesti turul on konkurents pigem väike ja sellepärast väga suuri lisainvesteeringuid veebilehte optimeerides tegema ei pea. Kogenud SEO spetsialisti abiga on Eesti turul võimalik saavutada väga häid positsioone.
SERP (search engine resultspage) lehe analüüs
Kui on teada märksõnade mahud ja konkurents, tuleks analüüsida, millised veebilehed nende märksõnadega hetkel Google otsingus välja tulevad? Millist tüüpi need lehed on- e-poed, blogipostitused, uudised, tootelehed, informatiivsed lehed (nt Vikipeedia)?
See annab sisendit, millist tüüpi sisu Google antud märksõna puhul eelistab.
Kui sisutüüp, märksõna puhul, on teada, siis soovitan optimeerida sama tüüpi lehekülgi antud märksõnale. Keeruline olukord on ainult juhul, kui näiteks optimeerite märksõnale “autorehvid” ja esimestel positsioonidel on e-poed, kuid teil veel e-poodi pole. Sellisel juhul esimesi positsioone saavutada võib olla keeruline, kuid mitte võimat
Kuidas valida õiged märksõnad?
Kõige populaarsemad (suure otsingumahuga) märksõnad ei ole need kõige paremad. Miks see nii on?
Võimalusel väldi kõige üldisemaid ühesõnalisi märksõnu
Me soovime tuua oma veebilehe kliente, kes tõesti soovivad osta meie toodet või teenust. Kui kasutame väga üldisi märksõnu, näiteks “autorehvid”, siis satuvad meie lehele erinevate eesmärkidega inimesed näiteks – kes soovivad autorehve osta, autorehve vahetada või hoopiski autorehve müüa, aga meie tegeleme ainult autorehvide müügiga, seega tuleks veebileht optimeerida hoopis märksõnale “autorehvide müük”.
Nii hoiame ära ebakvaliteetse liikluse ning ei aja potentsiaalset klienti segadusse. Kui inimene on jõudnud veebilehele ning avastab, et see polegi see teenus mida ta soovib, siis tekib rahulolematus ning ta ei pruugi uuesti teie poole pöörduda. Kliendi eksitamine üldiste märksõnadega võib ettevõtte brändingule mõjuta halvasti.
Lisa asukoha täpsustus
Kui pakud teenust mõnes kindlas asukohas, näiteks ainult Viljandis, siis soovitan alati lisada ka märksõnale täpsustuse- “autorehvide müük Viljandis”. Selline asukoha täpsustus on oluline just väiksemate linnade puhul, kus teenusepakkujaid on vähem ning otsingus sageli tulevad esimestena välja Tallinna või Tartu teenusepakkujad. Säästa oma potenstiaalse kliendi aega!
Jälgi märksõnade hooajalisust
Mitmed valdkonnad on sageli hooajalised, see tähendab seda, et mingid perioodil aastas on kõrghooaeg, kus müük ja huvi on suur – näiteks “suuskade müük”. Keegi ei soovi suuski osa suvel või kõvadel, siis paljud poed ei müügi neid.
Kui teie valdkond on hooajatundlik, siis tasub alati silmas pidada seda ka märksõnade otsingumahte analüüsides ja sellega arvestada.
Mida valitud märksõnadega edasi teha?
Kui oled leidnud ja endale selgeks teinud märksõnad, mis sinu teenust kõige paremini kirjeldavad, siis järgmise sammuna tuleb hakata oma veebilehte optimeerima.
Kuidas alustada SEO-ga ja mis roll kõige selle juures on märksõnadel, kirjutan pikemalt juba järgmistes blogipostitustes.
Kui vajad märksõnade leidmise või analüüsimisega abi, siis võta minuga ühendust.